Blíží se parlamentní volby. Nebude lehké si vybrat. - Jan Polecha

20/04/2010 12:56

Zvolíme-li jako hledisko: tato strana je pro mne nevolitelná, protože ona nebo nějaký její čelný představitel jsou pro mne nepřijatelní, dospějeme rychle k závěru, že si nelze vybrat. Zůstaňme jen u dvou největších stran. ČSSD naprosto nezodpovědně potopila vládu v době našeho předsednictví, ODS se diskredituje kontroverzním starostou Prahy 5 p. Jančíkem a korunu všemu nasadily výroky předsedy p. Topolánka týkající se premiéra a členů vlády – politik s jeho zkušeností nemůže předpokládat, že jeho „soukromé“ výroky nebudou zveřejněny a politik s jeho postavením už vůbec nesmí takové postoje vyznávat. Strana, v jejímž vedení zůstává p. Topolánek a z něj odchází p. Přemysl Sobotka, je pro mne nedůvěryhodná.

Zkusme druhý pohled. Existuje nějaká strana, jejíž program není ve zřejmém rozporu s jejími politickými kroky nebo strana, jejíž představitel je pro mne zárukou důvěryhodnosti? Tady už může každý z nás stranu podle svého vkusu najít. 

Osobně považuji za nepřehlédnutelně důvěryhodnou a noblesní osobnost Karla Schwarzenberga. Ostatní strany takového člověka v čele nemají.

Stranou s konzistentním programem, někdy až příliš striktním, je Strana zelených. Není v Česku zvykem, že by ministr, který nemůže souznít s vládou (jejím premiérem) v záležitosti, která je pro něj nebo jeho stranu klíčová (možná až srdeční v případě dostavby elektrárny Prunéřov), zvolil cestu demise. 

To je můj subjektivní pohled. Jaký je Váš?

Máme ještě dva měsíce na pozorování.

© 2009 All rights reserved.

Create a free websiteWebnode